Thursday, October 13, 2011

UMT MountainBike Jamboree October 8, 2011.

Aku siap amik cuti 2 hari untuk jamboree nih. Excited sbb ianya berlangsung di Terengganu. My beautiful hometown. So, aku cuti start dari hari Jumaat hingga hari Isnin. Bukan apa, nak rehat cukup2 sebelum masuk kerja balik on Tuesday. So berbalik pada jamboree UMT nih, aku punya la excited bila dgr Terengganu ada nak buat jamboree mountainbike, trus register bila nampak banner naik. Bila check2 name list rider aku rupanya yg no 2. So dpt la plet number 0002. Bangga pun ada. haha. Cuaca memang best pada hari kayuhan. Trek pun ok walaupun ada licin skit pada sesetengah tempat. Maybe ada hujan bukit kut pada malam itu. Cuma tang bukit tuh, mmg menyumpah gak la lam hati. Tapi maki-makian dan sumpah2an itu segera hilang bila kitaorg melalui satu downhill offroad yg panjag dan sungguh superbest. kayuhan yang bermula pada pukul 7.30 pagi berakhir pada pukul 11 pagi dengan aku mendapat ranking 124. Ok la tuh. Hopefully pada tahun hadapan akan lebih ramai wakil ECT yg akan turut serta dlm acara ini. InsyaAllah.

Otw to Trg. baru masuk LPT highway. sampai kat sini kul 7.30 pagi. kabus pun tebal lagi.

lama doh dop bereti sinih. Trg memang cantik. Tinggal anok bini kat umoh tok tua kat dungun sblm sambung perjalanang ke KT.

buleh tahan jugok lawo design baju nih. aku suker.

No registration / no plet. 2nd participant yg register. masa mula naik banner aku trus register. dok seke plok org no 2.

kat dapur umoh sambil2 setting beskal. senang, agok2 lapor aku kauk jer nasik depang mata. ikang ada doh bowoh saji. hahaa

Hadiah cabutan bertuah yang banyak

Di garisan permulaan
pendakian awal bermula di sini. lepas bukit, bukit, lepas bukit bukit.. hahha. tapi best.




Kitaorg dtg dari bukit belakang sana.

paling best, otw back to UMT, menyusuri jalan pantai. Seriyesss best. Kena plak angin pantai. fuhhh.

Pesisir Pantai Terengganu
Dah nak sampai

Berjaya menghabiskan kesemua checkpoint
Bergambar kenangan untuk hari tua
Selepas aksi di trail jamboree

Cik Da!
Menunggu cabutan bertuah yang tak bertuah langsung
Udah sampai kat umah. Masa utk bermanja2 ngan basikal balik.

JUMPA LAGI DI TAHUN HADAPAN.







No comments:

Post a Comment